سرخط خبرها

۹۰ مجوز دسته‌روی ویژه روز شهادت امام صادق (ع) در مشهد صادر شده است

  • کد خبر: ۱۶۴۳۲۱
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
۹۰ مجوز دسته‌روی ویژه روز شهادت امام صادق (ع) در مشهد صادر شده است
رییس شورای هیات‌های مذهبی مشهد گفت: ۹۰ مجوز دسته‌‎روی هیات‌های مذهبی ویژه روز و شام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مشهد صادر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی قارونی روز سه‌شنبه افزود: مجوز دسته‌روی عزاداری برای هر چهار خیابان اطراف حرم مطهر رضوی است.

وی ادامه داد: آیین اصلی عزاداری صبح امروز از میدان شهدا به سمت حرم مطهر ثامن الحجج (ع) برگزار خواهد شد که در آنجا نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی سخنرانی خواهد کرد.

امام جعفرصادق (ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه متولد شدند، آن حضرت در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد (ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر (ع) کسب فیض کرد و پس از شهادت پدر بزرگوارش در ۳۱ سالگی به امامت رسید و با پایه‌ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی (ص) شد.

دوران امامت ۳۴ ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در ۶۵ سالگی بر اثر توطئه‌های منصور عباسی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید. مزار شریف آن حضرت در قبرستان بقیع در مدینه‌النبی قرار دارد.

پنج هزار هیات مذهبی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ هیات در مشهد است. علاوه بر آن شورای هیات‌های مذهبی بانوان استان نیز با هزار و ۱۰۰ هیات فعال است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->